Výuka plavání
Metodika výuky zdokonalovacího a kondičního plavání
Obecný popis a smysl plavecké výuky
Zdokonalovací a kondiční plavání je realizováno v rámci volitelných předmětů s hodinovou dotací jedné vyučovací hodiny týdně. Navazuje na základní plaveckou výuku uskutečněnou ve druhém a třetím ročníku. Hlavním smyslem výuky je dát možnost pravidelně sportovat na kondiční úrovni těm dětem, které se nechtějí věnovat závodní činnosti. Výhodou plavání je, že všestranně působí na organismus, rozvíjí tělesnou zdatnost a upevňuje zdraví.
Cíle plavecké výuky
- posílit a zdokonalit techniku plaveckých způsobů
- rozvíjet pohybové schopnosti ve vodě, především vytrvalost, částečně i silové, rychlostní a koordinační schopnosti
- seznámit s dalšími plaveckými způsoby (motýl, znak soupaž, ..)
- rozšířit plavecké vzdělání v rámci vodních sportů, potápění, plavání s ABC..
- seznámit s dovednostmi z oblasti aplikovaného plavání (záchranné plavání, zdravotní plavání)
Plavecká výuka je rozdělena do těchto tématických okruhů
- technika základních plaveckých způsobů (kraul, prsa, znak)
- výkonnost a rozvoj vytrvalosti (kondiční trénink)
- další techniky plaveckých způsobů (motýl, znak soupaž, plavání pod vodou, plavání s ploutvemi)
- vodní sporty, potápění a skoky do vody, obrátky
- záchranné plavání (záchranářský kraul, tažení tonoucího, skok do neznámé vody, sebezáchranné plavání, plavání v oblečení)
Veškeré činnosti v rámci výuky plavání jsou svým rozsahem a náročností voleny tak, aby odpovídaly věku a plavecké vyspělosti našich svěřenců.
Září |
|
---|---|
Říjen |
|
Listopad |
|
Prosinec |
|
Leden |
|
Únor |
|
Březen |
|
Duben |
|
Květen |
|
Červen |
|